Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

marți, 1 octombrie 2013

Roșia Montană nu-i Moșia Pontană !


   Mi-aș dori ca cei de la putere să încerce să fure mai mult și mai des.
Mi-aș dori ca străinii să încerce ne exploateze mai mult. Să ne ia munții cu totul. Să ne ia Marea. Delta. Transilvania. Roșia Montană e zero...virgulă ceva. Nesemnificativ.
   Vin și eu la spartul tîrgului să-mi dau cu părerea pe subiectul ăsta ultramegasuprasaturat. Nici măcar nu-i părerea mea, gîndită de mine, eu doar am preluat-o de la un domn. Umblu cu păreri second-hand, ce să fac, ăsta-i comerțul. Oricum nu mai există păreri originale, asta măcar nu-i made in China. E made în Iași.  Îmi pare rău că nu am reținut numele părerologului, lucrează la Radio Hit Iași, cred că acum se numește Hit 94, ia stați un pic să caut pe goagăl. Foarte tare ! Am căutat după cuvintele-cheie ”hit94” și am găsit:

Hit 94 Aruba Dutch Caribean. Prea departe.

Prea afară din țară.

Dar!..dar mai jos, pe pagină la vale, google îmi scoate-n cale, un link moldovean, un vechi radio ieșean: 

Radio HIT 94,9 FM Iași

El e. Pe dumnealui îl ascultam în mașină într-o oarecare dimineață. 

  Se comenta subiectul nr.2. Vreo lună de zile n-au fost decît 2 subiecte în România: Roșia Montană și cîinii vagabonzi. După 23 de ani de la Revoluție, atît ne-a mai rămas. Așa că atît dezbatem. O săptămînă e Roșia subiectul nr.1, săptămîna urmăreață maidanezi cu blana creață pe locul 1 și cianurili pe 2, c-așai presa pe la noi.

    Mi-a plăcut comentariul animatorului - se ptrecea pe la 8 AM- vizavi de Roșia Montană. Lăsînd la o parte fondul problemei, în opinia sa, forma pe care a luat-o protestul e un lucru bun: oameni de bun-simț, uniți și animați de o idee. Că e bună , că e proastă, că au dreptate, că nu au, că sunt naivi...nu asta admirăm la ei, ci faptul că o idee i-a unit și i-a mișcat. Oamenii de bun simț ar trebui să fie un barometru pentru politicieni. Dacă oamenii de bun simț au ieșit în stradă, înseamnă că e grav. Apoi am văzut un documentar pe Digi, la emisiunea Bonton, despre protestele de stradă -cred că doar cele din București- și iarăși am fost foarte plăcut surprins. Lume faină. Muzică simfonică pe stradă. Cîteva zvîcuri artistice pe parte de grafică. Foarte multă creativitate. Și curățenie.

     Bineînțeles că reportajele astea sunt părtinitoare. Dar în acest reportaj, ca să nu avem discuții, era intervievat chiar purtătorul de cuvînt al Jandarmeriei. Treaba cu disciplina și curățenia a fost confirmată răspicat, oficial protestul merge bine. Frumos. Naiv poate, inutil poate, dar sigur uman.

     Nu știu ce-i cu Roșia Montană. N-am fost acolo, nu am vorbit cu oamenii din zonă. Nu am văzut contractul cu statul, nu am cunoscut-o pe Sanda Lungu și nici nu vreau să fiu în șosetele ei zilele astea. Nu mă pricep la exploatări miniere de nici un fel, singurul lucru pe care îl mai scot de sub pămînt rareori, e un bidon de vin din beci, cînd mergem la țară. Poate, pentru oamenii de acolo ar fi o soluție. La minerit mă refeream, nu la vin. Poate ar fi și alte soluții.  Palinca, de exemplu. Nu știu, repet, subiectul mă depășește.

     Ceea ce am văzut și mi-a plăcut a fost că Roșia Montană a marcat o limită. Dincolo de care au apărut Oamenii. Oamenii pe care îi credeam dispăruți, oamenii de care mi-era dor, oamenii buni, frumoși. Și sunt atît de mulți! Credeam că eu plutesc singur, în derivă, pe un ocean de egoism, orgoliu și prostie, pe talazuri de manele, amenințat de rechini-cocalari. Acum am văzut că, uniți, ne putem colmata în insule de bun-simț și omenie, pentru ca, apoi, să le unim și să punem de-un continentuț, așa, mai mic, dar mai șic.
 Așa cum ăia din Dubai au reușit cu bani să facă insule-n ocean, noi, cu bogăția noastră, putem face mult mai mult, da, suntem bogați. Mai bogați decît multe alte popoare, avem imaginație, talent, inteligență, dar ne lăsăm exploatați de alții, mai puțin scrofuloși.

     Exploatatori de profesie. Au venit și ne-au făcut să ne mîncăm între noi. Ne-au făcut să credem că doar binele individual există și că, pentru a-l obține, trebuie să treci peste cadavre, banul scuză mijloacele. Ne-au luat gata îndoctrinați din comunism, avînd inoculat cultul Statului, al Tătucului și ne-au mințit paternal cu ajutorul politicienilor corupți, al presei și al miilor de ceaușești pe care i-au pus pe posturi de conducere în corporațiile lor. De ce credeți că majoritatea șefilor din corporațiile străine și de la stat sunt pur și simplu proști? Exploatatorii nu au nevoie de oameni competenți, regulile afacerii sunt stabilite de alți specialiști, înafara țării. Au nevoie de oameni obedienți și slabi, de paznici, de biciuitori obișnuiți cu biciul (ați observat, mulți manageri sunt de la coada vacii) , cu ajutorul cărora să poate conduce inuman, tratînd angajații nu ca pe oameni, ci ca pe simpli indicatori statistici. Ne-au manipulat și ne-au convins că singura noastră șansă de supraviețuire e să sclavagim pentru ei, să le dăm tot ce avem plus dobîndă și să fim și recunoscători pentru asta!
 
     Ei bine, în cazul Roșia Montană,  procedeul cu cianuri al politicienilor noștri și al manipulanților de afară, cianuri compuse din furt, minciuni și sfidare, a funcționat ! A scos la suprafață aurul din noi.
  Mi-aș dori ca cei de la putere să încerce să fure mai mult și mai des. Mi-aș dori ca străinii să încerce ne exploateze mai mult. Mi-aș dori ca proștii ăștia lacomi să rîvnească nu la o Tomată Montană, ci să încerce să facă Ketchup Montana din țara asta, ca să ne trezească pe toți și să le arătăm că nu-s pe moșia lu` tac`su!
    Roșia Montană nu-i Moșia Pontană!

Atît am avut de spus: asta mi-a plăcut la Roșia Montană, Omenia Spontană!



Un comentariu :

  1. Da, e un punct de vedere. Partea proasta e ca ne trezim prea tirziu, adica pe la 11, in timp ce hotii, harnici si profesionisti in meseria lor, s-au trezit la 8.
    In ce priveste Rosia Montana vs Ciinii vagabonzi, daca tot sint cele doua subiecte la zi, disputindu-si cap la cap locul 1 in dosul plasmei mele, propun sa fie rezolvate impreuna. Adica sa nu fie eutanasiati ciinii fara stapin, dar nici sa fie lasati pe strada. Sa fie dusi toti la Rosia Montana, care va fi colonie canina. In locul lacului cu cianuri va fi o mare de rahat de ciine, mult mai ecologica. Minerii de acolo, prin reorientare profesionala, se vor face ingrijitori, platiti fiind din alocatiile bugetare pentru ciini, care oricum se dau dar, fiind descentralizate, se fura intr-un milion de locuri, astfel incit n-au nicio eficienta, rezolvindu-se astfel problema somajului dar si a ciinilor vagabonzi. In plus, ca bonus, ciinii vor apara aurul stramosesc de la Rosia Montana de hoti, adica de pohtele hoardelor euromigratoare.

    RăspundețiȘtergere

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!