Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

sâmbătă, 8 februarie 2014

Eu și Seinfeld. Cum ”cine e Seinfeld”?!

GEORGE COSTANZA (jason alexander)

"The Over-Cheer"

Vin și eu din urmă, gîfîind, cu noutăți din 2012! Seinfeld are un nou show, intitulat ”Comedians in cars getting coffee”


 Marile spirite se întîlnesc. Asta e regula. Totul devine și mai ușor,mai natural, atunci cînd cele două mari spirite sunt cazate în niște corpuri vii, iar dacă vietățile respective mai sunt și contemporane, pur și simplu nu există abatere de la această regulă de aur. Nici măcar în România ! Aproape deloc! Deși uneori...ba chiar mai des.
   Dar spiritele excepționale, acea cremă a marilor spirite, au o regulă în plus: se reîntîlnesc.
  Așa că nu m-am mirat cînd m-am reîntîlnit cu Jerry Seinfeld. Destinele noastre sunt aproape identice: ne-am născut, am crescut, am făcut ceva stand up comedy, cît s-a putut, am apărut la televizor, am avut proiecte artistice alternative, suntem pe internet. Amîndoi am urmărit ”Seinfeld”. Popoarele nostre au fost prigonite de Imperiul Roman. El a fost, probabil,  circumcis, eu am fost, posibil, circumscris. Adică sunt pe liste într-o circumscripție electorală. Sau în mai multe, nu știu, ask Dragnea. Circumcis și circumscris, deși par cuvinte complet diferite, pe românește înseamnă cam același lucru: ai belit-o!
  Pentru cei care nu și-l mai amintesc pe Seinfeld, sau nu-l cunosc...lucrurile se opresc aici. N-am să fiu atît de capitalist, atît de veros, de nemilos încît să iau pîinea de la gură mai modestelor siteuri IMDB și  Wikipedia. Gasiti acolo, precum și pe Google destule detalii despre domnul cu cămeșă albastră din imaginea de mai sus.
*
 Întrerupem o clipă articolul pentru a răspunde unui email, se pare, urgent.
 Îmi scrie cineva că a căutat pe Google
 ”domnul cu camașa albastră” și a aflat că cel din imagine e nimeni altul decît ilustrul poet Călin Sămărghițan!
Nu, stimată, doamnă, nu ați dedus corect. De exemplu, dacă vom căuta pe Google ”blondă idioată care habar nu are cine este Jerry Seinfeld”, nu e sigur că va apare poza dumneavoastră.
  Ce vreți, mai are și Google ăsta nevoie de îmbunătățiri. Am auzit că se lucrează la el.
  Poftim? Cînd va fi dat Google în folosință?!...
De regulă, imediat după ce se strîng schelele, doamnă...căutați pe Google ”cînd se strîng schelele”.Ne auzim imediat după acea dată!
*
    Am revenit și ne-am revenit. Ce spuneam? 
Aaa, despre noul show al lui Jerry Seinfeld. Am fost plăcut surprins să descopăr că prin 2012, pe cînd eu uimeam lumea cu articolele mele, cu fotografiile, dar mai ales cu modestia mea, undeva, retras într-un colț al internetului, neauzit, neștiut, Jerry filma un nou show, intitulat ”COMEDIANS IN CARS GETTING COFFEE”: http://www.comediansincarsgettingcoffee.com/
  Întotdeauna a fost un timid, nu mă mir că nu a apelat la mine pentru promovare, dar m-am hotărît s-o fac din proprie inițiativă, complet gratuit. Nu-mi iese nimic la afacerea asta, maaai...Ne asemănăm noi, dar nici chiar așa...



   Lăsînd automiștocăreala la o parte, cîteva cuvinte despre show: îmi place conceptul. Seinfeld e relaxat. Dovada: produsul se găsește gratuit pe net la o calitate ireproșabilă. Subiectul ”bani” ar trebui să fie închis pentru el. Cel puțin pînă cînd jumătate din Israel va strînge suficiente dovezi , chiar de mii de ani vechime, că se înrudesc cu dînsul. Asta pentru a-i da peste nas celeilalte jumătăți, care deja deține aceste dovezi. Relaxat, poate că omul s-a gîndit: ”-Bă, hai să mai fac ceva că prea mă plictisesc. Dar ce să fac astfel încît să iasă mișto, dar nici să semene a muncă? Ar fi o blasfemie. Păi să vedem. Ia să mă gîndesc eu la trei lucruri care îmi plac foarte mult și să le combin. Apoi le filmez și gata showul. ”
  Excelentă decizie! Comedianului îi plac comedienii, mașinile clasice și cafenelele de top. Și le poate permite pe toate trei, simultan. Rămînînd tot în magia cifrei 3, Jerry Seinfeld a finalizat 3 sezoane ale acestui proiect, toate trei în 2012. 
 Excelent filmate, episoadele celor trei sezoane se pot lăuda cu prezența celor mai mari stand-uperi ai zilelor noastre și ai tuturor timpurilor. În fine, dacă timpurile ar fi început pe la 1900 și s-ar termina lunea viitoare.
Episoadele sunt construite simplu, puțin artificial totuși. Acțiunea, atît cît este, se vrea una spontană, dar se vede tocmai de pe Lună chiar și pe eclipsă că totul e aranjat. Invitatul știe că e invitat, chiar dacă e ”surprins” de telefonul lui Jerry, care se afla ”întîmplător ” prin zonă, este un pic ”uimit” de mașină, dar cînd se urcă, cam recunoaște interiorul. Hai să zicem că e o convenție tacită între autor și public, digerabilă, dar deloc necesară. Da, fraților, am vorbit cu omu`, mă așteaptă, ce vrei, să-l găsesc bat, neras, bătut, cine mai știe cum? Și mai vrei să fie vesel, să spună poante...Normal să fie totul aranjat, țiplă, dacă nici noi nu mai suntem profesioniști, gata, închidem și mergem să cîștigăm o pâine mai albă la MediaPro, poate ne primește și pe noi, figuranți în megaproducția aia, LasFierbinți !
  O altă chestie faină e mașina. Numai mașini clasice, alese în funcție de personalitatea invitatului. Mașina reprezintă invitatul. Conform părerii lui Jerry Seinfeld, am înțeles. El alege bijuteriile. Dacă nu cumva or fi chiar ale sale, dar nu cred, într-un episod parcă mi-aduc aminte că s-a referit direct la proprietarul mașinii. Să vedeți ce mașină a ales pentru Jason Alexander!
 Cît despre coffee-shops, despre cafele, prăjiturele, fursecuri, gogoși, gustări, băuturi  și alte grețoșenii servite de-a lungul și de-a latul serialului, numai de bine!  Nu vreau să mă autotorturez scriind despre asta. Repet, mai ales detaliile sunt foarte bine filmate iar sunetul e la aceeași calitate. Cînd se toarnă o cafeluță, pur și simplu îi simți mirosul.
  Cei mai faini oameni sunt cei care, după ce au primit de la viață destul, dau cîteva procente înapoi. 
Mare om, mare caracter! Poftă bună...asta, am vrut să spun vizionare plăcută!
*
M-a pus pe gînduri băiatul ăsta, cu serialul lui. Mă gîndesc să împrumut un pic ideea, ce naiba, se poartă pe la noi să nu fii complet original, ba chiar să plagiezi grosier. Să preiau ideea lui Seinfeld și s-o adaptez puțin la realitățile românești. Ia să combin trei lucruri pe care mi le-aș dori ”să se îmbuce”, să interacționeze, să se autodetermine. Și mie îm plac comedienii. Care sunt la noi cei mai mari comedieni? Unde îi găsim? Sigur că da...Atunci, showul pe care mi-ar plăcea să-l văd că funcționează la mine în țară s-ar intitula:
”POLITICIENS BEHIND BARS GETTING FUCKED”
La cît mai multe sezoane!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!